fredag den 7. oktober 2011

Popcorn


Ingredienser: 
Pris ca. 3 kr 
1 dl Popcorn Majs
1 spsk Olie
1 1/2 tsk salt

Fremgangsmåde:
Kom majs kornene olie og salt i en gryde der er stor nok til de poppet majs kan være der i, min 3 liter.
Fyr op på maks varme under gryden og ryst den uden at fjerne den fra varmen. Bliv ved med at ryste gryden konstant over varmen ellers brænder popkornene på. Når de første popcorn begynder at poppe slukkes der for varmen og blives ved med at ryste gryden til der er 10 - 15 sek. mellem hvert pop.
Tag gryden at varmen og hæld popcornene over i en skål.

Note:
Jeg kommer salt i gryden fordi jeg mener det giver en mere jævn saltning af popcornene og der vil være brugt mindre salt i de færdige popcorn da der vil være en del salt tilbage i gyden. mængden er dog nødvendig og ønsker du en mere salt smag bruger du bare mere salt næste gang.

1 kommentarer:

Chokoladesansen sagde ...

Hjemmepop er bare godt!
Det er desværre lige gået op for mig, at jeg ikke har nogle popmajs i skabet :-(

Send en kommentar