mandag den 3. oktober 2011

Cheesecake med hvid chokolade


Ingredienser:
Pris: ca 90 kr.
200 gram Digestivekiks med mørk chokolade
50 g Smør
300 g hvid chokolade 
400 g flødeost
1 1/2 dl Cremefraiche 
2 Æg
1 tsk vaniljeessens


Fremgangsmåde:
Start med at lave bunden ved at knuse kiksene i en frysepose med en kagerulle. Smelt smøret og kom det i en skål sammen med kiksene. Rør det sammen og pres det sammen i et jævnt lag i en springform. Stil det på køl 
Tænd ovnen på 160 grader.
Rør osten sammen med æg, cremefraiche og vaniljeessens, rør ikke for meget i den da der kommer luft i den der gør den kan falde sammen efter den har været i ovnen.
Bræk chokoladen i mindre stykker og smelt den over vandbad. Rør den den i ostemassen og hæld massen ud over bunden. Bag kagen i ca 50 min til den føles fast i kanten og blød i midten men gemnembagt
Tag kagen ud af ovnen og lad den køle at, når den har kølet af løsnes den fra formen og kagen stilles på køl til den skal serveres.




3 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Uha - jeg elsker cheesecake og hvid chokolade, så den der må lige være noget for mig - mmm! :-)

Jesper sagde ...

Jeg er åbenbart også blevet lidt vild med cheesecake siden jeg lavede min første for ikke så længe siden. Så der skal nok komme flere forsøg på kager herfra.

Anonym sagde ...

Uhmm, cheesecake :-)

Mange hilsner
Birthe

Send en kommentar