torsdag den 22. september 2011

Kammuslinger


Med denne ret har jeg fundet ud af at kammuslinger smager fantastisk, jeg har ellers gået i mange år jeg troet jeg ikke var så meget til disse muslinger efter en åbenbart mindre heldig tilberedning på en restaurant. Men i weekenden tog jeg chancen og prøvede at lave mine egne, med et heldigt resultat.



Ingredienser: forret til 4

12 Kammuslinger
3 skiver Parmaskinke
1 fed Hvidløg
2 skiver lyst brød uden skorpe
3 spsk hakket Persille 
50 g smør  

Fremgangsmåde:

Inden du går igang så tag smørret ud af køleskabet i god tid så det kan nå at blive blødt, hvis du ikke har fået gjort det kan du give det 10sek i mikrobølge ovnen end til det er blødt.
Tænd ovnen på 220 grader.Dup muslingerne tøre med et stykke køkkenrulle og placer dem på en ovnfast fad.
Skær fedkanten af skinken og skær den i tynde strimler, kom det herefter i det bløde smør sammen med presset hvidløg, hakket persille og smuldert brød, rør det godt sammen og fordel det over kammuslingerne. 
Når ovnen er varm steges de i 10 min og de er færdige 

Anretning:

Anret muslingerne i en dyb tallerken med 3 muslinger i hver dryp bunden af tallerkenen med smør. 
Server evt et godt lunt stykke brød til.





0 kommentarer:

Send en kommentar